Zapytanie cenowe na zorganizowanie kursu „Instalator pomp ciepła i klimatyzacji z uprawnieniami UDT F-Gazy” w 2024 r.

Print Drukuj
Zamówienie publiczne o wartości poniżej stosowania Ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 z późn.zm)
Powiatowy Urząd Pracy w Przasnyszu zaprasza instytucje szkoleniowe posiadające aktualny wpis do rejestru Instytucji Szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy do składania ofert na zorganizowanie i przeprowadzenie kursu „Instalator pomp ciepła i klimatyzacji z uprawnieniami UDT F-Gazy" dla osób bezrobotnych, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Przasnyszu.

Zamawiający:

Powiatowy Urząd Pracy w Przasnyszu
Siedziba: ul. B. Joselewicza 6, 06 – 300 Przasnysz
REGON: 550347829
NIP: 761-10-79-141

Opis przedmiotu zamówienia:

  1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu „Instalator pomp ciepła i klimatyzacji z uprawnieniami UDT F-Gazy" dla ok 10 osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Przasnyszu.  Powiatowy Urząd Pracy w Przasnyszu zastrzega sobie prawo do zmniejszenia liczby uczestników szkolenia w przypadkach niezależnych od tut. Urzędu.
  2. Celem szkolenia: jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do doboru, instalacji, serwisowania, konserwacji pomp ciepła, klimatyzatorów lub urządzeń chłodniczych związanych ze stosowaniem fluorowanego gazu cieplarnianego (F-gazy). Ponadto szkolenie powinno przygotować uczestników do egzaminu UDT w zakresie F-gazy.
  3. Uczestnicy szkolenia: osoby bezrobotne zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Przasnyszu.
  4. Termin realizacji zamówienia: czerwiec - lipiec 2024 r. Dokładny termin realizacji szkolenia zostanie ustalony przed podpisaniem umowy z Wykonawcą wybranym do jego realizacji.
  5. Miejsce szkolenia: Przasnysz, przy czym zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia szkolenia w miejscu zaproponowanym przez wykonawcę, pod warunkiem zapewnienia zakwaterowania i całodziennego wyżywienia (trzy posiłki dziennie) uczestnikom szkolenia, na czas trwania szkolenia
     lub zapewnienia przez wykonawcę dojazdu dla uczestników szkolenia na zajęcia i z powrotem, gdzie łączny czas dojazdu do miejsca szkolenia i z powrotem nie przekracza 3 godziny (wówczas wykonawca zapewnia catering podczas trwania zajęć).
  6. Liczba godzin szkolenia: minimum 32 godz. zegarowe. Szkolenie ma być realizowane w następujących po sobie dniach roboczych, w godz. od 0800 do 1600.  Przyjmuje się, że godzina zegarowa szkolenia to 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut. Dopuszcza się ustalenie przerw w sposób elastyczny, ale nie mogą one skracać czasu trwania zajęć.
  7. Program szkolenia powinien obejmować zagadnienia dotyczące m. in:
    1. Przepisy dotyczące stosowania pomp ciepła
    2. Rodzaje pomp;
    3. Podstawowe właściwości fizyczne i zasady działania pomp ciepła;
    4. Rodzaje i charakterystyka źródeł dolnych;
    5. Zastosowanie pomp ciepła w instalacjach ogrzewania i chłodzenia;
    6. Zasady doboru instalacji z pompami ciepła;
    7. Czynności związane z montażem instalacji pomp ciepła;
    8. Czynności związane z modernizacją i utrzymaniem w należytym stanie technicznym pomp ciepła;
    9. Podstawy termodynamiki;
    10. Rodzaje klimatyzatorów,
    11. Dobór urządzenia do powierzchni chłodzonej;
    12. Zasady działania poszczególnych elementów systemu;
    13. Czynności związane z montażem klimatyzatora;
    14. Czynności związane z uruchamianiem klimatyzatora;
    15. Wpływ czynników chłodniczych na środowisko oraz odpowiednie regulacje dotyczące środowiska;
    16. Kontrola przed uruchamianiem, po długim okresie przestoju w używaniu, po czynnościach konserwacyjnych lub naprawie lub w trakcie funkcjonowania;
    17. Kontrole szczelności;
    18. Przyjazne środowisku postepowanie z systemem i czynnikiem chłodniczym podczas instalacji, konserwacji, serwisowania lub odzysku czynnika chłodniczego;
    19. Informacje dotyczące odpowiednich technologii mających na celu zastąpienie lub ograniczenie stosowania fluorowanych gazów cieplarnianych oraz bezpiecznego postępowania z nimi;
    20. Wiedza zgodna z rozporządzeniem Dz. U. z 2017 r. poz. 2402 o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych;
    21. Komponent: instalacja, uruchamianie i konserwacja sprężarek tłokowej, śrubowej i spiralnej, jedno- i dwustopniowej;
    22. Komponent: instalacja, uruchamianie i konserwacja parowników chłodzonych powietrzem i wodą;
    23. Komponent: instalacja, uruchamianie i konserwacja skraplaczy chłodzonych powietrzem i wodą;
    24. Komponent: instalacja, uruchamianie i serwisowanie termostatycznych zaworów rozprężonych (TEV) i innych części składowych układu.
    Program szkolenia musi być tak sporządzony, aby osoby w nim uczestniczące:
    1. w części teoretycznej zostały wprowadzone w najważniejsze teoretyczne aspekty wykonywania pracy instalatora pomp ciepła czy klimatyzatorów;
    2. nabyły niezbędne umiejętności zawodowe w dziedzinie instalacji, serwisowania i konserwacji pomp ciepła i klimatyzatorów;
    3. zostały profesjonalnie przygotowane do egzaminu UDT w zakresie F-gazy.
  8. Egzamin: szkolenie powinno kończyć się egzaminem zewnętrznym przed komisją Urzędu Dozoru Technicznego. Wykonawca usługi w ramach realizacji zamówienia będzie musiał zapisać i opłacić udział uczestników szkolenia w egzaminie. Urząd zobowiązuje się do pokrycia kosztów jednorazowego przystąpienia do egzaminu, każdy egzamin poprawkowy jest już opłacany przez uczestnika szkolenia. Koszt egzaminu Wykonawca uwzględnia
    w kosztach szkolenia z ich wyodrębnieniem.
  9. Zaświadczenie: Wykonawca zobowiązany jest do wydania każdemu uczestnikowi szkolenia zaświadczenia potwierdzające ukończenie szkolenia wydanego na podstawie § 71 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobu prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. z 2014 r. poz. 667),
  10.  W czasie realizacji zamówienia muszą zostać zapewnione właściwe, zgodne zobowiązującymi przepisami warunki bezpieczeństwa i higieny pracy, odpowiednie warunki lokalowe, sanitarne i socjalne, oraz sprzęt niezbędny do realizacji programu szkolenia.
  11. W czasie realizacji zamówienia w części praktycznej Wykonawca zapewni odpowiednie wyposażenie lub sprzęt niezbędny do skonfrontowania wiedzy teoretycznej
    z umiejętnościami praktycznymi.
  12. Instytucja Szkoleniowa zapozna uczestników szkolenia z programem i harmonogramem szkolenia. Zapewni uczestnikom odpowiednie materiały szkoleniowe które po zakończeniu szkolenia przejdą w posiadanie absolwentów w/w kursu oraz zapewni w każdym dniu odbywania zajęć serwis kawowy lub całodzienne wyżywienie (wszystko zależy od miejsca realizacji szkolenia).
  13. Instytucja Szkoleniowa zobowiązana jest ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków w przypadku podjęcia przez nich zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności gospodarczej w czasie trwania szkolenia.
  14. Kadra dydaktyczna: Zamawiający, w celu zapewnienia realizacji zamówienia na odpowiednim poziomie jakościowym wymaga, aby zajęcia prowadzone były przez imiennie wskazanych wykładowców o odpowiednich kwalifikacjach.

Wykaz dokumentów niezbędnych do udziału w zapytaniu cenowym

O zamówienie może ubiegać się instytucja szkoleniowa, która przedstawi następujące dokumenty w oryginale lub kopii poświadczonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem:
  1. formularz oferty,
  2. program szkolenia – załącznik nr 1 do formularza oferty,
  3. preliminarz kosztów - załącznik nr 2 do formularza oferty,
  4. wykaz usług szkoleniowych - wykaże co najmniej 3 szkolenia zgodne z przedmiotem zapytania zrealizowane w ciągu ostatnich 3 lat (wykazane szkolenia nie muszą być połączone i powinny być z zakresu: uprawnień F-gazy, montażu klimatyzacji, montażu pomp ciepła) - załącznik n. 3 do formularza oferty,
  5. wykaz kadry dydaktycznej, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia - osoby zdolne do wykonania zamówienia, posiadające kwalifikacje zawodowe, wykształcenie i doświadczenie zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia oraz dostosowane do zakresu szkolenia - załącznik nr 4 do formularza oferty,
  6. wzór anonimowej ankiety służącej do oceny szkolenia – załącznik nr 5 do formularza oferty,
  7. aktualny wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych, prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej,
  8. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do działalności gospodarczej,
  9. wzór zaświadczenia potwierdzający ukończenie szkolenia,
  10. pełnomocnictwo do reprezentowania instytucji szkoleniowej, przygotowania i podpisania oferty wraz z załącznikami oraz podpisania umowy szkoleniowej w przypadku, kiedy osoba nie jest osobą reprezentującą podmiot, widniejącą w dokumencie ewidencyjnym.
Ocena wykazu dokumentów załączonych do zapytania ofertowego: załączone, niezałączone.

Kryteria oceny oferty:

Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie następujących kryteriów:
  1. cena 80%,
  2. doświadczenie w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zapytania 15%
  3. certyfikaty jakości usług posiadane przez instytucję szkoleniową 5%.
  1. Cena szkolenia – ustala się wagę kryterium: 0 - 80 punktów procentowych.
    Sposób oceny: najniższa cena/cena występująca w ofercie) x 80 punktów procentowych.
  2. Doświadczenie instytucji szkoleniowej - ustala się wagę kryterium: 0 - 15 punktów procentowych.
    Doświadczenie instytucji szkoleniowej będzie oceniane w następujący sposób: za każde przeprowadzone szkolenie powyżej 3 szkoleń wymaganych do udziału w zapytaniu cenowym, instytucja szkoleniowa otrzyma 1 punkt procentowy, nie więcej, jednakże niż 15 punktów procentowych.
  3. Wykonawca, który dołączy do oferty decyzję w sprawie przyznania akredytacji kuratora oświaty na oceniany kierunek szkolenia (np. kurs komputerowy) otrzyma 5 punktów procentowych.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wymaganiom przedstawionym w zapytaniu cenowym i posiada największą ilość punktów z ww. kryteriów oceny.
Ocenie podlegać będą wyłącznie oferty kompletne i przygotowane zgodnie z wymogami Zamawiającego, określonymi w druku oferty szkoleniowej, załączonym do zapytania cenowego.
W przypadku stwierdzenia przez Komisję braków lub błędów w złożonej ofercie – oferta nie podlega ocenie.

Sposób przygotowania oferty:

Wersja papierowa – ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w zaklejonej kopercie w tytule wpisując „Instalator pomp ciepła i klimatyzacji z uprawnieniami UDT
F-gazy"
w sekretariacie urzędu,
Wersja elektroniczna – oferta wraz z wymaganymi dokumentami powinna być podpisana: podpisem kwalifikowanym, podpisem osobistym lub profilem zaufanym. Każdy z plików powinien być podpisany,
Nie dopuszcza się składania oferty w inne niż wyżej wymienione sposoby.

Miejsce i termin składania ofert:

Oferty należy złożyć w terminie od 13.05.2024 r. do 23.05.2024 r. do godz. 1500:
  • w wersji papierowej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Przasnyszu przy ul. Berka Joselewicza 6 w pok. nr 25 (sekretariat),
  • w wersji elektronicznej przez e-PUAP na adres skrytki: /pup_przasnysz/SkrytkaESP

Informacje dotyczące wyboru najkorzystniejszej oferty:

Zlecenie zorganizowania i przeprowadzenia ww. szkolenia zostanie dokonane na podstawie Regulaminu Udzielania Zamówień Publicznych ww. Urzędu.
O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi oferentów za pośrednictwem strony internetowej urzędu
Zamawiający poinformuje instytucję szkoleniową, której oferta zostanie wybrana o terminie podpisania umowy. Integralną częścią umowy jest przedstawiony harmonogram szkolenia.
W przypadku, gdy instytucja, której oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza odstąpi od podpisania umowy wówczas wybrana zostanie oferta instytucji następnej w kolejności.

Dodatkowe informacje:

Osoba upoważniona do kontaktu: Marta Górska
Wszelkie pytania prosimy kierować na adres: zamowienia@przasnysz.praca.gov.pl
W trakcie oceny wyboru najkorzystniejszej oferty możemy zwracać się o dodatkowe informacje niezbędne przy dokonaniu oceny.
Dyrektor PUP może unieważnić postępowanie w każdym czasie nie podając powodu.
 
 

Załączniki

Formularz ofertowy
Formularz ofertowy.docx 24 KB
załącznik 1 - program szkolenia
załącznik 1 - program szkolenia.docx 17 KB
załącznik 2 - preliminarz nowy
załącznik 2 - preliminarz nowy.docx 17 KB
załącznik 3 - wykaz szkoleń
załącznik 3 - wykaz szkoleń.docx 17 KB
załącznik 4 - wykaz kadry
załącznik 4 - wykaz kadry.docx 17 KB
załącznik 5 - ankieta końcowa
załącznik 5 - ankieta końcowa.docx 18 KB
wzór umowy
wzór umowy.docx 32 KB
Informacje o publikacji dokumentu