Zapytanie cenowe na zorganizowanie szkolenia "Instalator przydomowych elektrowni wiatrowych wraz z uprawnieniami elektrycznymi SEP G1 – eksploatacja do 1 KV"

Print Drukuj

Zapytanie cenowe na zorganizowanie szkolenia "Instalator przydomowych elektrowni wiatrowych wraz z uprawnieniami elektrycznymi SEP G1 – eksploatacja do 1 KV" w 2025 r.

Zamówienie publiczne o wartości poniżej stosowania Ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1320 tj.)

Powiatowy Urząd Pracy w Przasnyszu zaprasza instytucje szkoleniowe posiadające aktualny wpis do rejestru Instytucji Szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy do składania ofert na zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia „Instalator przydomowych elektrowni wiatrowych wraz z uprawnieniami elektrycznymi SEP G1 – eksploatacja do 1 KV” dla osób bezrobotnych, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Przasnyszu.

Zamawiający:

Powiatowy Urząd Pracy w Przasnyszu

Siedziba: ul. B. Joselewicza 6, 06 – 300 Przasnysz

REGON: 550347829

NIP: 761-10-79-141

Opis przedmiotu zamówienia:

  1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia „Instalator przydomowych elektrowni wiatrowych wraz z uprawnieniami elektrycznymi SEP G1 – eksploatacja do 1 KV” dla ok 10 osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Przasnyszu.  Powiatowy Urząd Pracy w Przasnyszu zastrzega sobie prawo do zmniejszenia liczby uczestników szkolenia w przypadkach niezależnych od tut. Urzędu.
  2. Celem szkolenia: jest przygotowanie do zawodu instalatora przydomowych elektrowni wiatrowych, wraz z zdobyciem uprawnień energetycznych w grupie SEP G1, co pozwoli osobom na samodzielne wykonywanie prac przy instalacjach elektrycznych. Szkolenie umożliwi uczestnikom kompleksowe przygotowanie do pracy w sektorze energii odnawialnej, ze szczególnym uwzględnieniem energetyki wiatrowej wraz z wykonywaniem prac zarówno w tradycyjnym zakresie, np. przy montażu instalacji w domach i mieszkaniach, jak i w innowacyjnych dziedzinach, w których zapotrzebowanie na specjalistów stale rośnie.
  3. Uczestnicy szkolenia: osoby bezrobotne zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Przasnyszu.
  4. Termin realizacji zamówienia: maj 2025 r. Dokładny termin realizacji szkolenia zostanie ustalony przed podpisaniem umowy z Wykonawcą wybranym do jego realizacji.
  5. Miejsce szkolenia: Przasnysz, przy czym zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia szkolenia w miejscu zaproponowanym przez wykonawcę, pod warunkiem zapewnienia zakwaterowania i całodziennego wyżywienia (trzy posiłki dziennie) uczestnikom szkolenia, na czas trwania szkolenia
     lub zapewnienia przez wykonawcę dojazdu dla uczestników szkolenia na zajęcia i z powrotem, gdzie łączny czas dojazdu do miejsca szkolenia i z powrotem nie przekracza 3 godziny (wówczas wykonawca zapewnia catering podczas trwania zajęć).
  6. Liczba godzin szkolenia: minimum 40 godz. zegarowe. Szkolenie ma być realizowane w następujących po sobie dniach roboczych, w godz. od 0800 do 1600.  Przyjmuje się, że godzina zegarowa szkolenia to 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut. Dopuszcza się ustalenie przerw w sposób elastyczny, ale nie mogą one skracać czasu trwania zajęć.
  7. Program szkolenia powinien obejmować zagadnienia dotyczące m. in:
      1. Wprowadzenie do tematyki turbin wiatrowych jako źródła energii odnawialnej;
      2. Aktualne przepisy prawne dot. montażu turbiny wiatrowej;
      3. Dokumenty i uprawnienia niezbędne do wykonywania instalacji turbiny wiatrowej;
      4. Podział turbin wiatrowych – pionowe, poziome oraz ich charakterystyka i parametry;
      5. Podstawowe zasady doboru sposobu montażu turbiny wiatrowej dla domu lub firmy;
      6. Dobór miejsca montażu turbiny wiatrowej a jej efektywność, określenie wietrzności, przykłady analizy wietrzności dla wybranych lokalizacji;
      7. Błędy przy doborze i montażu instalacji turbin wiatrowych.
      8. Oddziaływanie turbin wiatrowych na otoczenie;
      9. Omówienie zasady działania elektrowni wiatrowej – budowa, rodzaje prądnic, inwerterów, kontrolery ładowania;
      10. Maszt turbiny wiatrowej – omówienie budowy i sposobu montażu;
      11. Zasady bhp przy montażu turbin wiatrowych,
      12. Zajęcia praktyczne dot. montaż instalacji (m. in. jak ustawić maszt, wykonanie odciągów, stopa betonowa – wykonanie, montaż wiatraka na maszcie, podłączenie i uruchomienie elektrowni wiatrowej)
      13. Regulacje prawne dotyczące przyłączenia urządzeń i instalacji do sieci, dostarczania energii oraz prowadzenia ruchu i eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci energetycznych;
      14. Zasady budowy, działania oraz warunki techniczne obsługi urządzeń, instalacji i sieci wytwarzających, przesyłających, magazynujących energię;
      15. Zasady wykonywania prac kontrolno – pomiarowych i montażowych;
      16. Zasady i wymagania bezpieczeństwa pracy i ochrony p. poż, zasady udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej;
      17. Zajęcia praktyczne z zakresu obsługi i eksploatacji urządzeń i instalacji sieci energetycznych do 1 KV.

Program szkolenia musi być tak sporządzony, aby osoby w nim uczestniczące:

  1. zostały wprowadzone w najważniejsze teoretyczne aspekty wykonywania pracy instalatora przydomowych elektrowni wiatrowych;
  2. zostały przygotowane do samodzielnej obsługi i prawidłowej eksploatacji urządzeń i instalacji sieci energetycznych do 1 KV;
  3. zostały profesjonalnie przygotowane do egzaminu państwowego przed komisja Stowarzyszenia Elektryków Polskich.
  1. Egzamin: szkolenie powinno kończyć się egzaminem zewnętrznym przed komisją Stowarzyszenia Elektryków Polskich. Wykonawca usługi w ramach realizacji zamówienia będzie musiał zapisać i opłacić udział uczestników szkolenia w egzaminie. Urząd zobowiązuje się do pokrycia kosztów jednorazowego przystąpienia do egzaminu, każdy egzamin poprawkowy jest już opłacany przez uczestnika szkolenia. Koszt egzaminu Wykonawca uwzględnia w kosztach szkolenia z ich wyodrębnieniem.
  2. Zaświadczenie: Wykonawca zobowiązany jest do wydania każdemu uczestnikowi szkolenia zaświadczenia potwierdzające ukończenie szkolenia wydanego na podstawie
     § 71 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobu prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. z 2014 r. poz. 667),
  3.  W czasie realizacji zamówienia muszą zostać zapewnione właściwe, zgodne zobowiązującymi przepisami warunki bezpieczeństwa i higieny pracy, odpowiednie warunki lokalowe, sanitarne i socjalne.
  4. W czasie realizacji zamówienia w części praktycznej Wykonawca zapewni odpowiednie wyposażenie lub sprzęt niezbędny do skonfrontowania wiedzy teoretycznej
    z umiejętnościami praktycznymi.
  5. Instytucja Szkoleniowa zapozna uczestników szkolenia z programem i harmonogramem szkolenia. Zapewni uczestnikom odpowiednie materiały szkoleniowe które po zakończeniu szkolenia przejdą w posiadanie absolwentów w/w kursu oraz zapewni w każdym dniu odbywania zajęć serwis kawowy lub całodzienne wyżywienie (wszystko zależy od miejsca realizacji szkolenia).
  6. Instytucja Szkoleniowa zobowiązana jest ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków w przypadku podjęcia przez nich zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności gospodarczej w czasie trwania szkolenia.
  7. Kadra dydaktyczna: Zamawiający, w celu zapewnienia realizacji zamówienia na odpowiednim poziomie jakościowym wymaga, aby zajęcia prowadzone były przez imiennie wskazanych wykładowców o odpowiednich kwalifikacjach.

Wykaz dokumentów niezbędnych do udziału w zapytaniu cenowym

O zamówienie może ubiegać się instytucja szkoleniowa, która przedstawi następujące dokumenty w oryginale lub kopii poświadczonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem:

  1. formularz oferty,
  2. program szkolenia – załącznik nr 1 do formularza oferty,
  3. preliminarz kosztów - załącznik nr 2 do formularza oferty,
  4. wykaz usług szkoleniowych - wykaże co najmniej 3 szkolenia zgodne z przedmiotem zapytania zrealizowane w ciągu ostatnich 3 lat (wykazane szkolenia nie muszą być połączone i powinny być z zakresu: uprawnień Sep G1 minimum 3, montażu elektrowni wiatrowych minimum 3) - załącznik n. 3 do formularza oferty,
  5. wykaz kadry dydaktycznej, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia - osoby zdolne do wykonania zamówienia, posiadające kwalifikacje zawodowe, wykształcenie i doświadczenie zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia oraz dostosowane do zakresu szkolenia - załącznik nr 4 do formularza oferty,
  6. wzór anonimowej ankiety służącej do oceny szkolenia – załącznik nr 5 do formularza oferty,
  7. aktualny wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych, prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej,
  8. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do działalności gospodarczej,
  9. wzór zaświadczenia potwierdzający ukończenie szkolenia,
  10. pełnomocnictwo do reprezentowania instytucji szkoleniowej, przygotowania i podpisania oferty wraz z załącznikami oraz podpisania umowy szkoleniowej w przypadku, kiedy osoba nie jest osobą reprezentującą podmiot, widniejącą w dokumencie ewidencyjnym.

Ocena wykazu dokumentów załączonych do zapytania ofertowego: załączone, niezałączone.

Kryteria oceny oferty:

Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie następujących kryteriów:

  1. cena 80%,
  2. doświadczenie w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zapytania 15%
  3. certyfikaty jakości usług posiadane przez instytucję szkoleniową 5%.
  1. Cena szkolenia – ustala się wagę kryterium: 0 - 80 punktów procentowych.
    Sposób oceny: najniższa cena/cena występująca w ofercie) x 80 punktów procentowych.
  2. Doświadczenie instytucji szkoleniowej - ustala się wagę kryterium: 0 - 15 punktów procentowych.
    Doświadczenie instytucji szkoleniowej będzie oceniane w następujący sposób: za każde przeprowadzone szkolenie powyżej 3 szkoleń wymaganych do udziału w zapytaniu cenowym, instytucja szkoleniowa otrzyma 1 punkt procentowy, nie więcej, jednakże niż 15 punktów procentowych.
  3. Wykonawca, który dołączy do oferty decyzję w sprawie przyznania akredytacji kuratora oświaty na oceniany kierunek szkolenia otrzyma 5 punktów procentowych.

Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wymaganiom przedstawionym w zapytaniu cenowym i posiada największą ilość punktów z ww. kryteriów oceny.

Ocenie podlegać będą wyłącznie oferty kompletne i przygotowane zgodnie z wymogami Zamawiającego, określonymi w druku oferty szkoleniowej, załączonym do zapytania cenowego.
W przypadku stwierdzenia przez Komisję braków lub błędów w złożonej ofercie – oferta nie podlega ocenie.

Sposób przygotowania oferty:

Wersja papierowa – ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w zaklejonej kopercie w tytule wpisując Instalator przydomowych elektrowni wiatrowych wraz z uprawnieniami elektrycznymi SEP G1 – eksploatacja do 1 KV” w sekretariacie urzędu,

Wersja elektroniczna – oferta wraz z wymaganymi dokumentami powinna być podpisana: podpisem kwalifikowanym, podpisem osobistym lub profilem zaufanym. Każdy z plików powinien być podpisany,

Nie dopuszcza się składania oferty w inne niż wyżej wymienione sposoby.

Miejsce i termin składania ofert:

Oferty należy złożyć w terminie od 14.04.2025 r. do 25.04.2025 r. do godz. 1500:

  • w wersji papierowej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Przasnyszu przy ul. Berka Joselewicza 6 w pok. nr 25 (sekretariat),
  • w wersji elektronicznej przez e-PUAP na adres skrytki: /pup_przasnysz/SkrytkaESP,
    e-Doręczenia.

Informacje dotyczące wyboru najkorzystniejszej oferty:

Zlecenie zorganizowania i przeprowadzenia ww. szkolenia zostanie dokonane na podstawie Regulaminu Udzielania Zamówień Publicznych ww. Urzędu.

O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi oferentów za pośrednictwem strony internetowej urzędu

Zamawiający poinformuje instytucję szkoleniową, której oferta zostanie wybrana o terminie podpisania umowy. Integralną częścią umowy jest przedstawiony harmonogram szkolenia.

W przypadku, gdy instytucja, której oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza odstąpi od podpisania umowy wówczas wybrana zostanie oferta instytucji następnej w kolejności.

Dodatkowe informacje:

Osoba upoważniona do kontaktu: Marta Górska

Wszelkie pytania prosimy kierować na adres: zamówienia@przasnysz.praca.gov.pl

W trakcie oceny wyboru najkorzystniejszej oferty możemy zwracać się o dodatkowe informacje niezbędne przy dokonaniu oceny.

Dyrektor PUP może unieważnić postępowanie w każdym czasie nie podając powodu.

Załączniki

Załączniki do zapytania (1)
Załączniki do zapytania (1).zip 123 KB
Informacje o publikacji dokumentu